Team

De leerkracht van uw kind heeft een belangrijke rol. De opdracht van elke leerkracht is om ieder kind te ondersteunen in zijn/haar ontwikkeling. Daarvoor is het belangrijk dat er een goede relatie is tussen de leerkracht en uw kind. Ook is de relatie met u als ouder belangrijk. Door elkaar te kennen en dingen samen te bespreken ontstaat er begrip over wat uw kind nodig heeft om zich goed te ontwikkelen. De leerkracht verbindt dat wat nodig is voor uw kind en kan dit uitleggen.

De leerkrachten werken als team samen en zijn daarmee krachtig om alle kinderen op school te begeleiden op een goede manier. Iedere leerkracht kan daarbij zijn of haar specifieke expertise en talenten inzetten waar collegiaal gebruik van gemaakt wordt.


Schoolorganisatie 
 
Onderwijsteams 
Onze school is georganiseerd volgens de Team gecentreerde Arbeidsorganisatie (TAO). 
We werken in onderwijsteams en een aantal expertteams. Een onderwijsteam is een groep onderwijsprofessionals. Er zijn drie onderwijsteams, gebaseerd op pedagogische ontwikkeling: 

Onderwijsteam onderbouw:      leerjaren 1/2 en 3  
Onderwijsteam middenbouw:   leerjaren 4/5/6 
Onderwijsteam bovenbouw:      leerjaren 7/8 

Elk onderwijsteam heeft een procesbegeleider, deze bewaakt de processen van het onderwijsteam en koppelt dit in een procesbegeleidersoverleg met de directie zodat er eenduidige communicatie is tussen de onderwijsteams. 

Procesbegeleiders 
Er is structureel overleg tussen de procesbegeleiders van de onderwijsteams en de schoolleider. In dit overleg staat vooral het (ontwikkel)proces in de onderwijsteams centraal.
 
Expertteams 
Het expertteam is gericht op ondersteuning van het primair proces, in dienst van de onderwijsteams en schoolorganisatie als geheel. Ieder expertteam formuleert op basis van het schoolplan en het actuele jaarplan een eigen plan van aandacht.

Stagiaires
Ons team wordt elk jaar versterkt met verschillende stagiaires van verschillende opleidingen zoals onderwijsassistent en de lerarenopleiding. We werken graag met hen samen. Waarbij zij zowel van ons kunnen leren als wij van hen. Samen zijn we voortdurend lerende en daarmee constant in ontwikkeling. We maken actief deel uit van de Opleidingsschool samen met de Kempel (Pabo).